Friday I'm in love


Det känns konstigt. Lustigt. Inte alls verkligt; idag jobbade jag min sista dag på Sportmann. Min sista arbetsdag Fredrikstad och Norge över huvudtaget. För den här gången ialla fall.

Den här veckan har gått snabbare än blixten. Helt otroligt att timmar, dagar kan vara som över bara på ett knäpp. Sån tur är har vi trots det ändå hunnit med en hel del dessa eftermiddagar.  

Bortsett från endel måsten som vi tagit itu med har vi umgåtts med våra ny grannar här i huset bredvid. Den ena av dessa fem killar brukar åka samma färja som oss till och från jobbet. I onsdags, en härligt solig kväll träffades vi fyra stycken i parken som ligger här i närheten. Vi satt länge och pratade och hade det riktigt trevligt. Det blev en hel del prat om lustiga människor, inneboende och hyresvärdar (dvs den största skojjaren av alla; Reza). När solen för längesedan gått ned bakom trädkronorna valde vi att lämna parken för att sova oss pigga till kommande arbetsdag men innan tog vi en rundvandring i deras lägenhet och fick med oss deras dammsugare på lån. Nu har vi det lite extra rent i alla hörn.

I tisdags var vi hos JanOle och manpower för besök. Jag skulle fixa lite småsaker och fick för ett kort litet tag ett stort dilemma. Han erbjöd oss jobb. Underbart för Linnéa. Glomma Papp i fyra veckor. Jag blev tvugen att tacka nej då han i det läget förklarade att jobbet var under en period med slut i juli. Det var i och för sig det bästa som kunde hända i det läget, att jag slapp undan ett svårt val.

Onsdagen gick relativt fort fram trots att allt var ett enda stort kaos i mitt huvud. Ångest för allt och inget. Jag vet  vad jag vill, har velat men ändå så har jag absolut ingen aning. Gör jag rätt i att lämna Fredrikstad?

Jag tänker alldeles för mycket. Det är konstaterat. Jag ska inte fylla det här inlägget med alla funderingar men kan nog säga att jag trots allt  försöker se hela situationen positivt.

Tillbaka till Sportmann. Som sagt kändes det verkligen inte som det var sista dagen på jobbet idag. Eller kanske gjorde det det, bara att vi är så vana att sluta på olika jobb för att börja på något nytt och senare kanske komma tillbaka. Men det blev annorlunda framåt klockan tre när alla började ta helg. Det blev lite av ett kramkalas & lycka till med allt-avslut. Mycket var det säkert för att Carro, en annan svensk tjej också slutade efter att ha jobbat fast där i närmare tio månader. Men det var lite kul att få åka på hennes våg, och det ska tilläggas att vi faktiskt har tjänat Sportmann i ca 3 månader allt som allt, och gjort det riktigt bra. Vi har varit flinka jenter enligt alla.

Ikväll blir det gott med mat och fredagstrevligheter. Imorgon blir det sol i skärgården-Hvaler! Och på kvällen en öl med grannarna nere på brygge. Söndagen håller jag öppen, på min sista dag ska jag göra precis vad jag känner för!

Här kommer några bilder från Sportmann, klockan är strax efter 07:00.


    
   

Det har varit en bra fredag idag.  En bra fredag som blir min sista i vår allra första egna lägenhet.
/a.

Kommentarer
Postat av: anna

jag förstår att det känns konstigt, med många blandade känslor. Ni har varit väldigt duktiga tycker jag, och det har varit så kul att följa er i din blogg:)


Välkommen hem på måndag Amanda! pussokram

2008-05-30 @ 21:29:16
Postat av: liljesson

åhh... vad jobbigt, o hemskt, o trist, o o o o alldeles uuuuuuuuuunderbart =)

2008-05-30 @ 23:57:27
URL: http://liljesson.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad det så där det såg ut på Sportman? jag hade fått en helt annan bild. Vi här hemma är glada för att du valde oss och jobb här hemma över sommaren!

Pappa har i dag bakat 100 bullar tillsammans med Filippinska kockar och Pugh Rogerfelt´s son! Han vet hur han ska göra för att bli poppis! Han har oxå fått en beställning på 400 bullar till 6 juni,Sveriges nationaldag.
Kram Mamma

2008-05-31 @ 00:32:41
Postat av: J

sitter i varmt stockholm. tänker på dig. funderar över meningeng: "Jag tänker alldeles för mycket. Det är konstaterat. Jag ska inte fylla det här inlägget med alla funderingar......."
Ler lite. är monoton i mitt intresse, men just där i den meningen slås det an en ton som ljuder spännande....
ta hand om dig.

2008-05-31 @ 15:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0