Everybody's gonna learn sometimes


Ibland kan jag undra, Vad gör jag här?

Det har inte alla gånger varit så lätt. Det har tidvis varit väldigt påfrestande faktiskt. Jag ska inte säga att jag har tvivlat men som ni vet så när man möter på motstånd är det lätt att sakna och längta till det trygga. (Och saknaden till familj och vänner påminner sig inte bara vid motstånd utan lite närsomhelst.)

Men sen tänker jag, Vem har sagt att det här skulle vara lätt? Vad lär man sig av det? Lätt och medgång genom allt? Hur ska man då växa som människa?

Under den gånga tiden har jag faktiskt lärt mig mycket! Inte bara om hur det kan vara ute i världen, hur man ska gå tillväga för att nå någon typ av framgång, om inte långsiktigt så för stunden. Jag har också lärt mig en hel del om mig själv och vad som verkligen betyder något för mig. Stort som smått. Känslor, händelser, upplevelser och annat som hemma, i den trygga, igenkännande vardagen möjligen skulle gå obemärkt förbi men som jag nu fått insikt om...

Ni ska också veta, det är viktigt, att jag trivs bra här. Jag ångrar ingenting! Jag lär mig massor! Och för var dag som går kommer jag närmare mitt mål.


Mazar e Sharif, Afghanistan. Jag har varit borta, här i Norge ett x antal veckor nu, från det att jag och Linnéa flyttade hit tills idag. Och vad vi än så länge vet kommer vi med stor sannolikhet att stanna, åtminstonde majmånad ut. Vi det läget har jag, vi varit borta i ca 8 månader. En ganska lång tid, men jag vet att jag får se familjen och alla efter det. Jag tänker ofta på vad som ska hända då, allt från grillkväll på altanen, kortspelskväll, picknick vid templet till härlig släktträff! Dit längtar jag. Men när jag kommer hem så kommer pappa inte att vara hemma. Han kommer befinna sig på Camp Northern Lights, Mazar e Sharif i Afghanistan. Han komme att tjänstgöra på fältpostkontoret i 8 månader med start i april/maj. Jag kommer sakna honom men jag är så sjukt glad för hans skull. Helt otroligt vilket äventyr han gett sig in på. Och hur passande har det inte varit att tv4 har visat fredsstyrkan på onsdagskvällarna nu i ett par veckor. Jag, vi, alla som sett har kunnat följa våra svenska militärer på deras uppdrag, precis där pappa kommer befinna sig. Jag är stolt och att han ser fram emot detta gör mig så glad, det här är han värd!



alla hjärtansdag presenter från familjen och mormor.




I väntan på mamma och lillasyster ♥
/a.


Kommentarer
Postat av: Alex

De känns bra å veta att du trivs =)
Å när du kommer hem får vi göra en massa kuliga saker =)
Ha de braaa

Puss&kram
/Alex

2008-02-19 @ 19:38:48
Postat av: anna

jag tycker ni är så duktiga! kämpa på:) åh, picknick vid templet låter inte helt fel, det får vi ta i sommar! saknar dej. pusspuss

2008-02-20 @ 15:13:47
Postat av: M&M

Hihi, jo.. får nog ta o skicka lite... inte så bra o trycka 15 kilo kanske... haha

trevligt med besök????
pöss

2008-02-21 @ 18:15:11
URL: http://Liljesson.blogg.se
Postat av: Mammis

Välkommen hem i maj, det blir Du, Olivia, Adrian och jag då som ska vara en familj, om du vill bo hemma i RosaHuset förstås? Jörgen är ju på äventyr.

2008-02-24 @ 20:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0