Yesterday went too soon


Jag drömmer. Drömmer mig bort, bort, bort, bort, bort, bort....


Igår hade Linnéa och jag en väldigt bra dag tillsammans. Den började perfekt; vaknade när jag inte längre var trött. Läste ett meddelande på mobilen som fick mig att må bra. Läste sen vidare i en bok som är så väldigt bra att jag snart har läst den klart. Åt sen en god frukost med solen som lyste så härlit' in där vi satt vid vårt bord.

Efter att ha duschat och fräschat upp oss gick vi ut i Fr.stad. Vårklädda friskade vi upp våra minnen och fick tillbaka lusten för vad vår norska stad har att erbjuda så här års. Efter att jag hade postat mitt brev gick vi på stan lite grann. Vi hälsade på våra forna kollegor på h&m och sen gick vi vidare till min nya favoritshop. En utländsk butik som säljer mycket frukt och grönt o en massa andra saker. Vi köpte goda vindruvor och en nektarin. (Mamma & Olivia vet vilken shop jag talar om) Det var gott! Linnéa hann också med att kompletera sin Grey's samling med säsong tre!

         
  


Efter en paus vid vattnet gick vi för att ta oss en titt inne på eplehuset! Vad eplehuet är för något? En Applestore såklart! När vi kom hem lyssnade vi på musik och lagade mat. På kvällen tog vi en skrämmande promenad. Mörkret hade nu hunnit lägga sig och vi trevade runt i olika kvarter. Trots att vi skrämde upp varandra med att hitta på olika historier om vad som försigår inne i husen vi tittade in i så var det otroligt skönt. Iklädda endast en vårjacka som ytterplagg fick vi en skön promenad och när vi gick längs med vattnet kunde man lukta vårkväll!


     


Men varför drömmer jag mig bort? På ett sätt gör jag givetvis inte det men sen gör jag det ändå. Vart vet jag inte, kanske till den kommande Asienresan..? Kanske till något annat..
 
Anledningen är ialla fall för att jag inte ska tänka på det som jag faktiskt tänker på, nämligen Sten-Sportmann-JanOle-Manpower-Sten-Sportmann-JanOle-Manpower... Igår ringde vi till dessa två herrar, idag ringde vi igen. Jag blir inte klok. Det är svårt att förklara, men jag ger det ett försök:

Vad vi i dagsläget vet är att vi har lite kvar innan vi kan börja arbeta på Sportmann utan manpower. Okej, det kan vi ta. Men som det verkar så kommer inte vi jobba på Sportmann, ialla fall inte förens på tisdag. Enligt Sten har dom inte fått in tillräckligt med beställningar som planerat. Det känns inte så bra med tankte på att Sten i princip lovade oss jobb från och med vecka 14, och då under en tvåmånadersperiod (!). Dock har han på något underligt vis "bokat" oss till den dagen då dom behöver folk, vilket har gjort att vi inte varit lediga för andra uppdrag. Det har rättat tills sig nu och om vi inte får jobb på Sportmann så får vi hoppas på något annat, kanske till den dagen då vi behövs på Sportmann igen. Det känns lustigt att vara här men inget jobb att gå till och just nu finns det inte mycket vi kan göra. Det är nästan bara att vänta och se. Och vart är gårdagens solsken?
Jag vill gärna ha tillbaka igår.

/ a.

Kommentarer
Postat av: liljesson

Åhhh vad ni verkar ha det mysigt!! Jag sitter här o blir lite avis faktiskt!!! Själv har vi ju börjat måla trappan... ojoj vad jobbigt men vad fint det kommer bli!!! Blev plötsligt såå sugen på vindruvor!! Dumma unge... jag har ju inga.. =((

Kram o puss!!

2008-04-04 @ 22:54:12
URL: http://liljesson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0