Off the record


Neeej, jag vill inte jobba idag! Jag vaknar av att telefonen ringer. Klockan är snart 10:00 och jag är stensäker på att det är h&m som ringer och vill att vi ska jobba idag. Suck! Men nejdå, glädje gånger 100 istället. Det var kära mamma som ringde! mamma och pappa. Vi hade inte hörts av på ett tag och dom ville kolla läget. Jag berättade;

att jag inte var online på Skype under fredagen för att Linnéa och jag satt och löste korsord hela kvällen. Det är sant och det var sjukt kul. Korsord och amerikanska linser blev ledorden för fredagskvällen. Innan det blev kväll tog vi det lugnt, det blev promenad och matshopping. Tacos stod på vår meny, det smakade gott.


  
påväg till cd og plate messe


Lördagen bjöd på mycket nöje! Först var det "cd og plate messe", en mässa som kom att öpnna dörrar för kvällen. Det var en trevlig mässa med mycket, mycket musik. Som jag förklarar i ett brev som någon kommer att få så var det uteslutet att gå därifrån utan att ha köpt det jag köpte. Det blev också en skiva till mig själv faktiskt. Under denna skivmässa fanns det även en trio killar som ville uppmärksamma mig, Linnéa och andra på några norska band och deras skivor. Jag berättade vilken musik som faller mig i smaken och han kunde därefter tipsa mig om ett band och en av deras skivor som fått bra kritik. Tack för det och jag köpte "Patience will win". Genom det här fick jag även berättat att detta band skulle ha releasefest på ett ställe i Gamlebyen, här i Fr.stad. Han skrev ner adress och klockslag på en lapp och vi sa hejdå med orden- då kanske vi ses ikväll...
(läs längre ned om han (Anderas) som bjöd in oss till festen..)


Hemma från skivmässan lagade vi mat och löste lite korsord, i bakgrunden lyssnade vi på min nya skiva. Tiden rann iväg och det var hög tid att fixa iordning sig. När klockan började närma sig 21:00 lämande vi lägenheten för att ta färjan över till releasefesten. Det här skulle bli kul!

  
pågång till releasefest

Och det blev kul. Det var ingen jättestor lokal men den var fräsch och många männsikor kom. Innan det blev live så regerade en riktigt bra DJ! Jag var tillochmed tvungen att fråga vad det var han spelade ibland.

På dom timmarna vi var där hann det hända lite. Medan jag hängde mot en pelare och Linnéa stod brevid kom det en man och lutade sig mot samma. Han verkade helt borta och visa ingen som helst kontroll på sitt rödvinsglas. Han var väldigt creepy. Efter en stund var jag tvungen att säga åt denna alldelles för fulla, sega man att se till sitt vinglas för att han inte skulle splilla ut det, över mig. Reslutatet blev att jag och Linnéa fick förflytta oss. Senare på kvällen när scenen var tom för en stund kände han sig manad att gå upp och säga några ord. Han började på engelska men övergick snart till tyska. Killen som bjöd oss till festen var den som först försökte få honom därifrån, han lyckades inte och två vakter fick ta över.

Vi fick även skåda ett ganska pinsamt jippo som till vår förvåning verkade gå hem hos många. Först någon typ av minikort dockteater med starwarsljud där ett dockhuvud lekte tittut och sen lekte två tjejer amerikanska cheerleader/drillflickor. Vi valde att avlägsna oss..

Men vi kände inte för att gå hem, kvällen var ung. Vi gick dock hem men enbart för att rocka till oss lite, sen skulle vi se om det var något liv ute på byen.



  


Vi kollade de olika uteställena men inget föll oss i smaken tyvärr, det verkade inte vara så livat trots att klockan visade på timmar då det borde vara livligt. Vi gick istället hem, drack te och bläddrade i tidningar.

Vi hade stora planer för idag. Dom gick i kras när vi insåg att det regnade ute och den blå himlen från igår hade förvandlats till grå. Kanske imorgon..  Idag har jag dock utnyttjat myspce.com och fått häpna. Den trevliga killen som jag köpte skivan av har själv ett band och dom har varit grammisnominerade för sitt debutalbum och själva fått riktigt bra kritik från alla hörn. Ganska coot! Elctronic soul and funk funhouse..

Tack mamma och pappa för att ni ringde! ♥
/a.

Kommentarer
Postat av: jens

hej amanda....jag vet inte, men du nämner inte bandnamnet, eller kan jag inte läsa? :) talar du om frode fivel?
trevligt att se att du verkar ha det bra. igen. norge regerar.

2008-04-06 @ 20:17:59
Postat av: Anonym

hej på er! verkar som ni har varit med om en hel del redan:) va kul! fortsätt skriva mycket! puss puss

2008-04-06 @ 23:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0