I'm still standing


Glommen papp. Där jobbar Linnéa och jag nu. 2 dagar gjorda och hela nästa vecka blir vi kvar, minst.

Det var i förrgår, onsdag som JanOle från Manpower ringde mig och berättade att han hade ett jobb till oss båda om vi var intresserade. Och efter alla detaljer tackade jag i princip ja. Bra lön och att det var god chans till övertid var allt vi behövde veta. Det blev således bara 4 dagar på Gudensen men det känns okej, är dock väldigt glad över den erfarenheten.

06.30 nästa dag, dvs igår kom JanOle och hämtade upp oss men innan det bar av mot Sarpsborg och Glommen papp var det till Manpower för att hämta skor och byxor.

Första dagen på jobbet gick bra och de 8 timmarna vi arbetade flöt på trots endast 2 olika uppgifter, vilka jag avstår från att förklara, vi arbetar ialla fall med papp och kartong. Den dagen jobbade vi mellan 7-15. När arbetsdagen var över begav vi oss till skattekontoret för att lämna in våra deklarationer.

Dagen idag fick en händelserik början. Vi tog bussen som gick härifrån 06.30, då skulle vi ha ca 5 minuter att ta oss från busshållsplatsen till fabriken. Vi var lite osäkra på vart vi skulle gå av så jag gick fram till chauffören och han skulle hjälpa mig. Men det blev lite missförstånd och vi missade vår hållplats, ett stort Nej!  Avsläppta vid nästa hållplats var det en bra bit att gå och vi hade knappt 5 minuter på oss. Ska vi gå? Vänta på buss i motsatt riktning som kunde ta oss tillbaka? Vi gick över vägen och började vänta på bussen. Men med alla bilar som åkte förbi tänkte jag att det var säkert många av dom som skulle åka förbi vår hållplats; så jag gick ut i bussfickan och räckte ut tummen uppåt. Ingen bil verkade dock vara på humör för att plocka upp liftare tills en grå bli svängde in. En trevlig tjej blev vår räddning! Vi kom lite sent till jobbet men vi kom ialla fall dit! :-)

Vår arbetstid var idag som kommande dagar 7-15, men vi fick faktiskt jobba över idag. Efter vår förfrågan och till vår stora glädje. Arbetsdagen blev mellan 7-19! Det gick bra, riktigt bra och vi hade kul.Det var faktiskt bara Linnéa och jag där våra 4 timmar och vid 19 kom Egil som också jobbar där för att låsa. Sen fick vi skjuts av honom hem. Det blev en lååång dag och det var gott med kvällsmat och dusch när vi kom hem. Det känns i fötterna men vi kommer kämpa på! Vi är ju trots allt inte så långt bort från målsnöret!

Vill berätta mer och ska det också, men inte nu. För nu är jag så trött och det är h&m imorgon.
Sov så gott alla!
/a.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej Amanda nu var det ett tag sedan jag kommenterade dina blogginlägg, men jag läser allt! Det där med att lifta var företagsamt men ack så farligt om det varit mörkt och en otäck man eller föraldel otäck kvinna i bilen! Men det vet ni ju redan! Puss på er, BrittMarie

2008-04-20 @ 11:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0