Happy ending


Jag är så trött. Och känner mig sliten. Väl hemma från jobbet (!) har det varit så skönt med en dusch, mat och sen sängen.

Men, säger ni, det kan väl inte vara så jobbigt att arbeta på ett bageri? Visst, baka lite bröd och fylla bullar med vanligkräm det låter ju soft det tror jag det, men nu är det så att Gudensen är en stor produktion och jag fick inte direkt hålla till bland mjöl och kavlar. Jag hängde mest i vasken, dvs disken! Det gick bra, men slitsamt. Fick ofta mata in stora plastlådor i maskiner som ångade värme och om inte det så fick jag stapla dessa lådor på varandra.

Om arbtesupgifterna var ett minus så var arbetskamraterna ett stort plus!

Han som verkade som min handledare var riktigt härlig och rolig!! Och var jag trött på blöta plastboxar var det bara att gå till honom. En annan som fick mig att trivas på nya arbetet var han som verkligen tog mig under sina vingar. Tack vare honom fick jag bland annat testa på att packa bröd...

Det blev lite panik när brödet kom trots att brödpåsarna var slut! På mitt lilla bord där brödet i påsar vanligtvis landade var nu istället fullt med bröd utan påsar och jag kunde inte se något slut. Hjärtat började pumpa lite extra när bröd praktiskt taget flög ner på mitt bord och iväg och jag kunde inte skåda min skyddsängel eller någon annan. Men när jag busvissalde på hjälp kom räddningen och jag kunde torka pannan. Vill dock påpeka att man snabbt kom in i det och jag fick faktiskt beröm för att jag var duktig. Men att jag haft massa bröd i överflöd utan påsar höll jag som hemlighet.

Dom flesta var väldiga trevligt och det kändes bra att vara där. Men det finns dock en baksida med jobbet. Ni anar inte hur mycket bröd som slängs varje dag. Okej om dom är brända vilket fallet har varit ibland men mestadels så är bröden helt okej, deras ända fel är att dom inte ser ut som "dom ska" eller att dom inte gått åt. Dom skrattade faktiskt åt mig när jag beklagade över att jag var tvungen att slänga så mycket bröd och dyl. Det var tuffa tider..

...desto roligare var det när klockan slog 18:00 och min arbetsdag var till ända. Hem och med mig tog jag bröd! Linnéa blev så väldigt glad och jag också. Färskt bröd till kvällsmat är inget vi har haft som vana direkt. Men det var då och inte mer. Det var egentligen tänkt att jag skulle jobba ialla fall den här veckan ut men det blir nytt jobb med start i morgon! Den här gången för både mig och Linnéa. Vad vi ska jobba med är vi osäkra på men vi får högre lön och chans till övertid så det känns som ett givet val, även om jag kommer sakna mina arbetskamrater på Gudensen! Och allt färskt bröd.

Sten & Sportmann kan slänga sig i sjön! Nu har turen vänt..

Hade bra allesammans
/a.

Kommentarer
Postat av: liljesson

Men.... Bageri... vadå?? jag vet ju inget!! BErätta mer!! O nu ännu ett nytt jobb??? VAd???? berätta!!! kram

2008-04-17 @ 15:16:10
URL: http://liljesson.blogg.se
Postat av: Anonym

jobbar du på bageri? det visste jag inte.! vad är det för nytt jobb? det låter ju som allt är bra iaf:) pussokram!

2008-04-17 @ 19:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0