Come as you are


Då var det kanske dags att skriva några rader igen.  En dryg vecka har gått och under den tiden har vi faktiskt haft trevligt besök här!

Min kära Emelie fick tag på mig under söndagen och ett impulsivit norgebesök bestämdes. Från Ljungskile till Fredrikstad. Med lätt packning, inhandlade grönsaker och lite frukost anlände hon på måndagskvällen runt 19:00. Linnéa och jag mötte upp henne och vi tog vägen vid älven hem till oss. Mat och prat! Till efterrätt åt vi glass med jordgubbar! Musiken gick varm, framförallt Kjellvanders album Songs from a two-room chapel. Det blev som sagt mycket prat, om allt möjligt. Det fanns mycket att ta igen och vad har framtiden att erbjuda? Jag fick även lite råd och tips att lägga i fickan!

Vi gick till sängs relativt skapligt. Kul att extrasängen äntligen fick fylla sin funktion igen. 

Tisdagen började med god frukost och övergick till en lång promenad, vi visade runt i centrala fr.stad och sen åkte vi över till gamlebyen. Det var kanon. Tur med vädret hade vi också. Efter några timmar började magen kurra, vi gick hem och lagade mat. Efter maten gick vi till Verdensspeilet för avskedsfika. Pratade också en stund med grammis-killen från den gånga lördagen, att man skulle stöta ihop med honom där... Ialla fall; där drack vi varmt och gott samtidigt som vi åt på någon typ av morotskaka. Emelie tog bussen hem klockan 17:15.


    



Tänker alltid på farbror Mats när jag ser den här!


Ett stort grattis till lillebror! 13 år igår, mitt lilla charmtroll!

Finns lite mer att berätta men det tar vi vid ett annat tillfälle.
/a. (fire)

Kommentarer
Postat av: liljesson

Lite mer o berätta... men tar det sen.... GAH nu blir man ju sådär jobbigt nyfiken igen,.... *suck*
=) Kramkram

2008-04-13 @ 22:39:27
URL: http://liljesson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0