Relax take it easy


Idag är det söndag och vi har nu varit här i två veckor. Tiden går verkligen fort när man har roligt och mycket händer. För mycket har hänt och vi har fått erfara massor på bara fjorton dagar. Men hur roligt är inte det? Hur kul som helst. Nu har kanske inte allt varit en dans på rosor, men vad gör det? Det du inte dör av gör dig bara starkare finns det ju något som heter.. så sant.

Helgen har varit lugn och det var skönt efter ett tufft slut på veckan. Som jag tidigare berättat så jobbar vi kväll varje veckodag förutom fredagen då alla jobbar dagskiftet. Med mer kunskap om busstidstabeller gick vi upp redan klockan 06.00 för att ta bussen en timma senare. Det blev bara fem timmars sömn den natten. Men väl på jobbet blev vi direkt glada, de flesta av de "goda" skulle jobba och många i det andra teamet inte. Goodies! (som en cool skåning brukar säga.)

Fatima, hon är för övrigt min och Linnéas favorit, frågade mig när vi gick ner ensamma till paketeringen hur det hade gått att jobba i veckan och vilka vi helst jobbar med, en lätt fråga med ett givet svar, Er! Hon log, sen berättade jag att det hade varit ganska jobbigt att jobba med i det andra teamet och hon bara nickade, hon förstod precis vad jag menade. Hon sa att det inte bara var vi som kände så, skönt att höra!

Men slutet av veckan gick faktiskt bra, mot all förmodan. Ingen dag går snabbt på Stabburet men den här gick ialla fall inte så långsamt. Jag bröt lite mot reglerna och hade på mig mitt halsband som jag fick av mamma, Belive! Jag kände mig stor och stark :) Något positivt var att vi snackade bla. med en kille som heter Jonas, det var väldigt trevligt, sen så jobbade Linnéa och jag mycket "tillsammans" så vi kunde prata lite då och då och skratta! Plötsligt var det fredag.

I fredags fick vi reda på att alla skulle sluta klockan 14.00, inte 15.30 som det står på schemat. Neeej, vi vill ju jobba- gärna övertid! Men vad ska man göra? Samma sak inträffade förra fredagen, men då fick vi frågan om vi ändå ville jobba vår tid, men att vi sånna fall skulle vara ensamma kvar på fabriken... Okej hur skulle det gå till? Vad gör vi om en maskin krånglar (vilket inte är spec. ovanligt) ? Vilken tunna ska vi plocka konserverna ifrån? Det var mycket vi inte visste och att vi endast hade jobbat en! vecka gjorde beslutet ganska lätt! Vi tackade nej...

Efter att vi hade duschat steg vi på bussen hem, men vi stannade på tre! olika mataffärer och handlade mat. Det var rätt tröttsamt men det var det värt. När vi kom hem lagade vi god mat. Spagetti och köttfärsås, åt vi det förra fredagen också? Hur som, gott var det ialla fall, speciellt med den goda färska salladen vi hade till!

Lördagen var en toppendag! Vi sov ut, åt en god frukost, dvs naturell yoghurt med müsslie, till det bröd med salami, tomat och gurka! Smaskens. Sen gick vi till centrum, på min önskan, enligt ryktet skulle Shaaban vara där tillsammans med några andra spelare från FFK- det får jag bara inte missa... men det gjorde jag, vi kom försent, attans! Det blev dock en bra dag ändå med fönstershopping och så även lite, lite shoppning. Men det vara bara lite, jag lovar!

När vi kom hem, några timmar senare, var det dags att laga mat. Lördagens måltid fick högsta betyg, Gott! Efter det var det dags för mys och film. Vi velade länge men bestämde oss till sist för att vara modiga och se filmen. 1408, en psykologisk thriller om ett hotellrum där ingen klarat mer än en timme, kruxet var att man inte heller kunde checka ut. Läskigt då vi bor i ett rum med en hotelldörr (obs! inget hotellrum), rumsnummer 2004. Men det visade sig ganska snart att vi oroat oss i onödan, den var inte så bra, ej heller speciellt läskig. Tur var kanske det...?

Idag blir det att ta det lugnt, göra några ärenden för att sen gå på en lägenhetsvisning. Spännande! Frågan är hur vi kommer dit...


Två veckor har gått och jag saknar min syster och bror. Jag skulle gärna vilja krama om er!

                                                      image12                     
          

            image14


Tack igen för hälsningarna, det är så kul! Och kul att du har hittat hit Annette! Pappa, vi gjorde som du sa, vi unnade oss lite extra, tack för ett bra tips! :)

Pelle, I took the high road and it feels great! Matchen gick ju bra, kul! Idag är det söndag...är skivan klar? Jag tar för givet att låten jag önskade är med! :)



Hade
/a.

Kommentarer
Postat av: Mamma

I dag när jag städade lyssnade jag samtidigt på radion, och helt plötsligt tonar "Om du lämnade mig nu" med Lasse Winnerbäck. Gissa vem tankarna gick till? Han fick bra kritik för sin spelning i Göteborg, ++++ av Aftonbladet. Skickar artikeln till dig om du vill. Själv dansade jag till Martin Stenmark, Mikael Tornving och Kjell Bergqvist i Cloetta center i fredags!!! Ja ja det var trevligt för stunden och Anna Åstrand verkade nöjd med sin möhippa. I kväll går jag till Annette för god mat, böcker och diskussioner. Meddela mig så fort du kan vad du vill att vi skickar med när Linneas föräldrar kommer på besök nästa helg. Mammis

2007-10-28 @ 14:35:53
Postat av: Emelie

Heej Amanda:D
Så roligt det låter...Hehe...saknar deej:D
Hur mår du?
Är det kul....hoppas at det är roligt där:D
Så ses vi snart=)
Kram Din Kusse Emelie

2007-10-28 @ 18:07:49
Postat av: anna

Det låter som ni har det bra där borta:) Jag har sagt det förrut, men jag saknar er en massa och hoppas vi ses snart! Idag tittade jag på bilder från studenten, det kändes sorgligt när jag såg bilder på er två, vill ju ha er här! Jag och mimmi pratar om att komma och hälsa på er snart! Pussar

2007-10-28 @ 22:28:21
Postat av: anna

Det låter som ni har det bra där borta:) Jag har sagt det förrut, men jag saknar er en massa och hoppas vi ses snart! Idag tittade jag på bilder från studenten, det kändes sorgligt när jag såg bilder på er två, vill ju ha er här! Jag och mimmi pratar om att komma och hälsa på er snart! Pussar

2007-10-28 @ 22:28:37
Postat av: Tonstromskan

Vad skönt att ni äntligen fick komma tillbaka till det underbara teamet. Dom andra verkar korkade. Hur gick det på lägenhetsvisningen? Jag saknar dig något tokmycket och önskar att vi ses snart. Ja vågar inte komma o hälsa på innan, ifall de skulle bli dags o klämma ut den lille, man vet ju aldrig. Känns skönt att vara i närheten av hemmet fram tills dess. Men efter jul o nyår hoppas jag att ja o bebisen kan komma o se hur ni har det!? Har du kollat om du kan komma den 17:e? Fortsätt att vara stark och tänk på att inte jobba ihjäl er, utan att ni njuter lite av livet oxå:) Pussar

2007-10-28 @ 23:25:32
URL: http://www.nogg.se/tonstromskan
Postat av: lillasyster

Saknar dig något otroligt!!

2007-10-29 @ 10:28:37
Postat av: Jessica

hej älsklingen min!
Ville först bara säga att du är riktigt duktig på att skriva. Har suttit och läst igenom allt här nu på ett antal minuter, men trevlig läsning va det allt.
Saknar dig gumman. Har pratat så mycket om dig nu i och med att det var tal om att du skulle följa med mig till andra sidan Atlanten. Som du kanske förstår så är jag nu hemma och vi har haft det så bra. Skönt att komma bort från Åtvid men lika skönt att komma tillbaka.

Det verkar som om ni har det underbart och att allt har löst sig. Alltid skönt att höra. jobba inte ihjäl dig bara=)

Fortsätt att ha det bra så ska jag göra mitt bästa här hemma.
Familjen hälsar så mycket till dig. Även micke gör det, tror att han börjar bli trött på mitt tjat om att det är jobbigt att du är såå långt borta. För nu är det han som får gå långpromenaderna med mig.... =)

2007-10-29 @ 13:02:43
Postat av: M&M

Okej... =D

Jag gick bara till bilder och valde den, vet inte hur jag gjorde... den bara hamnade där....

2007-10-29 @ 22:49:29
Postat av: M&M

hihi... jag bara skojar... jag gick till ändra profil... valde att lägga upp en profilbild... =D

2007-10-29 @ 22:52:46
Postat av: jean balawo

hej amanda,
ser ut att du verkar trivas där borta i norge skönt.
fan inte visste jag att du va så duktig på att skriva då kanske de borde ha vart du som skulle hjälpt mig under skol perioden ;)
men ha de så kul och hoppas vi ses nån gång.
hälsa linnea.
ps. adde såg ut som en flicka på bilden men säg de inte till honom ;D

2007-10-29 @ 23:46:45
Postat av: Alex

Hej!
De e riktigt kul o läsa om vad ni hittar på =) de verkar ju hända en hel del om man säger så :P.. Men ni verkar ju hade hyfsat iaf =)
Hade fortsatt bra!

Mvh Alex (från ett grådaskigt höstsverige som ni gärna får komma hem å lysa upp snart)

2007-10-30 @ 10:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0