Ain't no sunshine


Onsdagen hamnar i kategorin; den jävligaste dagen hittills. Det finns inga större tveksamheter i den frågan, och argumenten är solklara!

Men innan dagen hann bli som den blev kom en ljusglimt, även denna gång genom en låt på radion. Jag tänkte på mamma! Leave right now med Will Young. Kommer du ihåg hur mycket vi tyckte om den?

Om veckans arbetskamrater (de som jobbar ordinarie på Stabburet byter skift varje veckan, genom att vi bara jobbar kvällskift gör att vi har nya arbets"kamrater" den här veckan.) det enda jag kan säga är att vårt första intryck av dom var helt rätt, tyvärr. Jag är inte den som är främmande för att ge folk en andra chans, snarare tvärtom, men det enda jag vill ge dom här är en fet smäll och hämnd, Linnéa är inte heller långt från handling. Förr var det så att den av oss som slapp vara i renskæren var gladast, nu är det tvärtom! Hur illa är det inte då? Dom är så sjukt bitchiga och lägg där till barnsliga.

Kanske att det bara är vi som reagerar på att människor i 40-årsåldern fortfarande tycker att det är roligt att springa runt på arbetstid och nypa varann i rumpan och klistra klisterlappar på varann. Att prata, eller snarare skrika med varandra är något som de hellre lägger energi på än sin arbetssyssla. Dubbelt arbete åt oss.

Jag tänker inte i detalj berätta vad som var utmärkande för onsdagen, men jag undrar om jag ger sken av att vara den som behöver sättas på plats, eller om det bara är ett väldigt märkligt sätt att välkomna in dom nya i gänget?! Det är inte utan att man slänger en tanke tillbaka på Posten då och då, hehe, (tack för hälsningarna förresten)

Vi ser fram emot nästa vecka då våra trevliga, vänliga arbetskamrater kommer tillbaka! Då har man en anledning att le igen och som oftast är den besvarad! Hur underbart är inte det? Så le människor, le!

Med dom snälla arbetskamraterna tog det två dagar, sen fick vi beröm för att vi var så duktiga och lärde oss fort, men dom som vi kommit att ogilla ser knappt på oss.

Jag känner även att jag vill uppmärksamma min kära roommate som gav mig världens kram efter att vi stigit av bussen. Det var precis vad jag behövde! Sen när vi kom hem gick hon till köket och fixade te och goda knäckemackor med salami och sallad på! Gott och jag känner mig redan starkare, nu är det krig!

                                                                            


Idag är det den 25:e oktober eller för Linnéa och mig mer känt som Annas födelsedag, ett stort Grattis vännen! Hoppas att du får en bra dag och att du hinner njuta mellan jobb och allt övande! 

            

/a.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Den låten var det länge sedan vi hörde. Musik är bra på att väcka minnen till liv, eller hur? Kommer du ihåg hur glada vi blev när vi hörde den, om jag minns rätt så tom städade jag med glädje när vi satte den på repeat! Ok bara en dag kvar med tråkgänget, nästa vecka kan ju bara bli bättre.
Kram kram

2007-10-25 @ 15:18:26
Postat av: Mamma

Amanda vad är trackback? Är det när någon vill kommentera en kommentar?

2007-10-25 @ 15:20:51
Postat av: Annette

Tro´t eller ej men nu har även tant Annette hittat hit. Jättekul Amanda att följa din blogg. Ni kämpar verkligen på jätteduktigt. Stå på dig gumman! kram, kram
mamma Tonström

2007-10-25 @ 20:25:58
Postat av: pelle

Värsta dagen hittils?!stackare..hittade adrssen hit efter lite letande innan jag kom på att den stog på din msn..bara en dags jobb kvar till helgen nu, något att se fram emot!önskar jag kunde spela fram tiden nu tills söndag, tiden står still å har bara massa annat i huvudet än att vi faktiskt har match på lördag..är inte sugen alls, hur ska det gå? hoppas du mår bra och se till att din rubrik till nästa inlägg blir lite gladare..kramar

2007-10-26 @ 00:32:07
Postat av: Pappa

Hej Amanda. Hoppas ni får en skön helg och unna er lite nu när ni har levt snålt i två veckor. Annars blir livet alldeles för tråkigt. Såg att mamma städade med glädje under det att hon fick lyssna på " Leave right now " .
Nu är hon visserligen på Cloetta Center på nå`t som kallas Ladies night, vet inte vad det är...... Men jag har satt i CD `n
så att hon kan höra den låten så fort hon vaknar imorgon. Bra tänkt va. Iallafall ha det så bra och tänk på att vi saknar dej.

2007-10-26 @ 21:53:09
Postat av: anna

Hej på er! Jättekul att läsa om allt ni är med om! Tänker väldigt mycket på er och saknar er enormt mkt!
Åh, tack så mkt! Hade velat ha er här på min stora dag!:D Pussar och kramar till er båda!

2007-10-27 @ 11:35:03
Postat av: Moster IJ

Hej!Amanda. Vad bra att det finns mysiga arbetskompisar också. Fina bilder!!
Håll ut kramar från moster

2007-10-29 @ 13:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0