Sometimes you can't make it on your own


Jag är inne i en fas och vad jag behöver göra nu är att finna rutiner. Och det är precis vad jag gör på min lediga tid här i Norge, skapar rutiner i vad som nu är min vardag, ett nytt kapitel. Det handlar mycket om friska promenader med härlig musik, läsa bra böcker osv osv. Mamma är räddaren i nöden. Det känns bra nu!

Vi kommer mer och mer in i jobbet, både Linnéa och jag. Den gångna veckan och även veckan som vi nu inlett jobbar vi ganska olika arbetstider. När den ena jobbar är den andra ledig och vi byter ofta av varandra. Det finns både för- och nackdelar men vi försöker se positivt på det.

Vi hade en jättebra helg. Fredagen avslutades med en god måltid och film. Det ska sägas att det blir ganska mycket film och serier för vår del. Helt underbart! Dexter är en klar favorit som vi följer med spänning! Fredagsfilmen blev efter tips av lillebror VanVeeteren. Lördagen tillbringade vi på H&M. Arbetstiderna var mellan 8.50-18.15, mäktigt men precis vad vi vill! Efter avslutat pass blev det shopping i livsmedelsbutik och sen matlagning och film! Hela veckan hade vi längtat efter den här kvällen och den blev så bra som vi hade tänkt! Vi stannade tillochmed upp och bara tog in stunden när vi satt och åt.

Söndagen var fri dag för oss båda, kanske inte så konstigt då H&M har stängt på söndagar. Vi tog en skön och välbehövd sovmorgon för att sedan njuta av god adventsfrukost, lyxigt värre blev det! Sen blev det storstädning och promenad i regnet. När vi kom hem väntade adventsfika- pepparkakor och te, smakade ljuvligt! Till det såg vi på underbar adventskalender, Trolltider! När vi fikat klart blev det film, vi valde mellan lite olika men bestämde oss för ännu en VanVeeteren. Vi gillar polisfilmer!

Jag fick även en pratstund med farfar och farmor under söndagen. Alltid lika kul när dom ringer! Nu pratar jag även med familjen hemma minst en gång per dag, genom skype. Mamma är som sagt räddaren i nöden!

På tal om räddaren i nöden, jag har nu för ca två veckor sedan läst ut boken som Jens tipsade om. Jag gillade den väldigt mycket! Kram till Billy Ebon &co!

Anna, du har så rätt, tyvärr! Hur var utbudet på Fillippinerna? :)

Idag är det måndag och mörkret har lagt sig över Fredrikstad. Linnéa jobbar fortfarande och jag sitter hemma och tänker tillbaka på min dag. Det har varit en sådan dag som jag vill uppleva både en och två gånger till...

Jag var på date med Stieg Larsson. Jag tog med mig "Män som hatar kvinnor" till min absoluta favorit; kaffebaren Verdensspeilet! Det var helt magiskt underbart. Jag beställde en latte och slog mig ned på en av stolarna inne i värmen. Det var mysig stämmning med tända ljus och soft bakgrundsmusik. Där spenderade jag min eftermiddag, där vill jag spendera alla mina eftermiddagar!

                 image31


Snart är Linnéa här, så nu ska jag börja med maten så hon får komma hem till färdiglagat och dukat bord! Och sen är det dags för det vi båda längtat enormt efter; Dexter! 

                              image32

/a.


Kommentarer
Postat av: M&M

Vad bra du skriver lilla a! Skriv oftare! Skönt att du har räddare i nöden. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen.. jag vet inte vad det är, men du påminner mig så mkt om mig själv... och jag är glad att du har räddare i nöden i en del faser! Musik brukar kunna vara en stor räddare i nöden!! lite LW kan fixa det mesta :) Gillar du boken? Jag läser ju 2:an nu. De är bra! Kram Faster (usch vad gammalt det låter)

2007-12-03 @ 21:22:42
URL: http://Liljesson.blogg.se
Postat av: M&M

förresten... hur fungerar skype??

2007-12-03 @ 21:23:25
Postat av: M&M

Detsamma hjärtat, detsamma! Det vet du hoppas jag. Du har en speciell plats i mitt hjärta! Ska fixa skype! microfon o högtalare mm ska nog finnas i nån av ALLA lådor med datortillbehör... *skrattar* är nog bara att välja färg och form.. haha KRAM

2007-12-03 @ 22:55:45
URL: http://Liljesson.blogg.se
Postat av: M&M

Detsamma hjärtat, detsamma! Det vet du hoppas jag. Du har en speciell plats i mitt hjärta! Ska fixa skype! microfon o högtalare mm ska nog finnas i nån av ALLA lådor med datortillbehör... *skrattar* är nog bara att välja färg och form.. haha KRAM

2007-12-03 @ 22:56:06
URL: http://Liljesson.blogg.se
Postat av: anna

Va duktiga ni är! Låter som ni har det bra:) tänker mycket på er. skriv så ofta som möjligt så jag vet vad ni är med om där borta! Pussar och kramar
saknar er.

2007-12-03 @ 22:57:10
Postat av: Klara

ho ho! eller ja än är det ju inte riktigt tomtedags, men det är inte långt kvar!=) måste säga att eran tillvarao låter mysig, trots mycket jobb, kul för er! du glömmer inte att ägna en tanke åt önskelistan va? ;P måste ju börja köpa julklappar..:)kommer du på något är det bara att skicka ett sms, eller nåt. Vi hörs och syns kusinen! puss&kram

2007-12-04 @ 16:53:28
Postat av: /J

Amanda amanda, Jag tror nog inte att modet var det som behövdes för en hemresa, det var nog bara en knäpp på pannan. O de funkade rätt utmärkt. Dagarna går o Melker kommer aldrig men de verkar vara nära (du får skynda dig hem, vilket datum satte du på vadslagningen:)
Trixet i att hitta rutiner i en ny outforskad vardag, är att utforska den, att blrja gilla sånt man inte ens visste att man var intressead av, det är ett tidsfördriv som Automatiskt gör dina rutiner till bra rutiner, vart de krångligt? PRÖVA!!!!! (gå på syjunta kan också vara en upplevelse:)

2007-12-05 @ 01:06:50
URL: http://www.johannamh.blogg.se
Postat av: J

HETT BOOOK TIPS BY THE WAY I HÖSTMÖRKRET

Linda Olssons -nu vill jag sjunga dig milda sånger.. Funkar kanon som (längta hem o behöver trygghet bok, de finns quotes i den som man ska ta o fundera på)
Eller Aarto Paasilinnas böcker-I hängda rävarnas skog eller Kollektivt självmord, de är böcker man garvar åt, men som är riktigt allvarliga egentligen. LÄÄÄÄS!!!!!!

2007-12-05 @ 01:24:06
Postat av: Mamma

Gumman, vill du läsa enligt J:s förslag Linda Olsson "Nu vill jag sjunga dig milda sånger"
Så har jag den , vi har läst den i Bokbrudarna.
18 dagar kvar tills du är hemma igen, försök att njuta av de stunder som dyker upp och känns bra, det kan ge ringar på vattnet. Vi finns alltid här och väntar på dig!

2007-12-05 @ 09:37:27
Postat av: Johanna

Mamma!!! Det är ju därifrån ja ha fått den, av ANette ju:) Den bästa bok ja nånsin läst ja grät som ett barn...

2007-12-05 @ 11:34:35
URL: http://www.johannamh.blogg.se
Postat av: Mamma

Läs även exteramaterialet i Linda Olssons bok. Det är från hennes sommarprogram som just har temat Längtan........
M&M!Jag kan med Stolthet se att jag ligger före er i datortillbehörsdjungeln. =D
Det är bara att ni hör av er, hjälper gärna till =D
BM =D

2007-12-05 @ 11:35:35
Postat av: Mamma

Amanda & Linnea en lektion i marknadsföring, kanske bra att känna till på H&M

Låt oss reda ut begreppen en gång för alla. Folk frågar ofta
vad marknadsföring är. Här kommer förklaringar:

Du är tjej och ser en snygg kille på en fest. Du går fram till honom och
säger: "Jag är fantastisk i sängen".
-Det är direkt marknadsföring.

Du är på fest med massa kompisar och ser en snygg kille. En av
dina kompisar går fram till honom, pekar på dig och säger: "Hon är
fantastisk i sängen".
-Det är annonsering.

Du ser en snygg kille på ett party. Du går fram till honom, får
hans telefonnummer. Nästa dag ringer du och säger: " Hej, jag är fantastisk
i sängen".
-Det är telefonförsäljning.

Du ser en kille på en fest, slätar till klänningen. Du går fram till honom,
häller upp en drink åt honom. Frågar: "Får jag?" Lutar dig fram, låter dina
bröst nudda hans arm, rättar till hans slips och säger: "Bara så du vet,
jag är fantastisk i sängen".
-Det är PR (Public Relations).

Du är på en fest, ser en snygg kille. Han kommer fram till dig och säger:
"Jag har hört att du är fantastisk i sängen."
-Det är tecken på ett starkt varumärke. (Brand Recognition)

Du är på en fest och ser en snygg kille. Han gillar dig men du övertygar
honom att gå hem med din kompis istället.
-Det är representation.

Din kompis kan inte tillfredsställa honom så hon ringer dig.
-Det är teknisk support.

En kille kommer in på en fest. Han blickar ut över rummet. Inser att han
vill ha alla brudar, så han ställer sig på bordet och skriker:
"Jag är fantastisk i sängen!!!"

-Det är spam.

=D BM =D

2007-12-05 @ 11:42:59
Postat av: pierre

Tjaaa...! Verkar som att ni har det hur bra som helst ju!? Bra, för det är ni värda;=)

Fick ditt Sms Amanda när jag var i Oslo men jag kunde tyvärr inte svara så du vet det. Var ju tyvärr inte i Fredrikstad.( Är det inte där Rami Shabaan spelar?).

By the way; jag blev kär i ditt foto. Att ett foto på en bok och kaffekopp kan se sååååå mysigt och varmt ut! Kaffe är ju iofs varmt men....

Ha det toppen tjejer!!
// Pierre

2007-12-07 @ 18:42:09
Postat av: Pierre

Jodå det var bra. Har inte varit i Oslo sen jag var liten. Fin stad!
Synd att du inte sett Rami än då, du får spana vidare!

Jo jag kan nog tro att man skulle trivas där såg supermysigt ut.
Somewhere only we know, you and me och blind är väl personliga favoriter bland alla bra låtar de gjort.
Jag hoppas verkligen att vi ses på juldagen! Åtvid?

Sköt om dig!
Puss

2007-12-08 @ 17:35:29
Postat av: Jessica

Hej!
Du har inte skrivit på ett tag?? Jobbar du mycket??
Skönt att vara i samma bransch=)
Saknar dig här hemma i vintermörkret. Familjen hälsar. Många kramar

2007-12-10 @ 17:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0