Always on my mind


Pappa är du framme i Afghanistan än? Har FS 15 tagit över befälet i Mazar-e-Sharif?

I måndags tidigt på morgonen for pappa iväg. Tiden han och vi andra med spänning sett fram emot är nu inne. Jag beundrar och tänker på dig. Hoppas att du på lediga stunder kan njuta av "Neil Young world tour -89" nere i MeS.



I sommar blir det ombytta roller; då är det jag som eftersänder Din post med små härliga meddelanden på ♥

"Den första dag ni möts, är ni vänner, nästa dag ni möts, då är ni bröder." Afghanskt ordspråk.

Idag har besvikelsen skuggat mig. Det jag mer än gärna ville kommer inte bli av. Vi var ca en timme försent och jag kommer sent förlåta att jag kan agera så orutinerat. Som ni förstår så är det dessvärre utsolgt till kommande FFK kamp mot Aalesund den 16 mai. Helvete, jag missar en underbar folkfest och allt jag vill är att gråta.

Men innan jag ger upp hoppet helt ska jag hålla utkik efter vår granne. Nummer 77 i FFK är min enda chans?

För att rensa huvudet gav jag mig ut på ett litet äventyr. Det var helt fantastiskt och jag mår så bra nu! En skogsvandring i över 2 timmar och jag har funnit mig själv!?

Att komma bort från allt var befriande. Att få göra det jag kände för just i stunden var befriande. Att gå, välja vilken stig, inte bry sig om något slutmål eller hur jag skulle komma tillbaka var en underbar känsla, frihet. Jag mådde så bra att jag inte orkade bli orolig över att jag för en stund faktiskt var helt vilse. Istället beslutade jag mig för att se mig om och hoppas på det bästa, någon gång måste jag väl hitta hem!? Jag gick upp och sen ned, fram för att sen vända och välja en ny stig. Klättra på berg och snubbla på rötter. Gå långt in i skogen, ta höger sen vänster, hitta en ny stig, inte bry sig om vart jag varit utan att jag faktiskt var på väg! Det var glädje och frisk natur! Några hundradelars sekunder tvivel men ganska snart; vad som händer händer!


There is a pleasure in the pathless woods;

There is a rapture on the lonely shore;

There is society, where none intrudes,

By the deep sea, and music in its roar;

I love not man the less, but Nature more...

Lord Byron

Nu vet jag vad jag ska ta mig till för att må så mycket bättre! Det ska finnas i mina tankar, det ska övervinna sorgen över en/alla mina missade matcher och att kära pappa nu befinner sig långt långt bort.


pappa, dock inte i ökenuniformen som kommer användas.

/a.


Kommentarer
Postat av: water

du är så söt, underbar helt enkelt!!

2008-05-07 @ 08:07:43
URL: http://liljesson.blogg.se
Postat av: Pappa

Hej Amanda. Efter 5 dagar här börjar man komma in lite i arbetet. Allt är bra. Varmt och skönt ( 35-38 grader ). Resan var ju lite halvseg ,34 timmar allt som allt.Bra förläggning (plåtbarrack) god mat och bra arbetskamrater. Tänker på dej och ser fram emot när vi ses i början på juli.Kram Pappa

2008-05-10 @ 19:03:52
Postat av: Anonym

Hej Jörgen!
Vad kul att höra att resan gick bra och att vistelsen startat på bästa sätt för dig. Men läser du din mejl? Kan du starta Skype snart? Vi här i Åtvidaberg behöver kommunicera mer än bara med kortra telefonsamtal. Gräsklipparen fungerar inte så bra! Puss på dig oxå Amanda!

2008-05-11 @ 16:39:25
Postat av: Pappa

Hej min älsklingsAmanda.
Här i Afghanistan behövs definitivt inte någon gräsklippare. Stenöken så långt ögat når. Men jag ska försöka lösa problemet med några telefonsamtal. Hör av mej.Kram Pappa.

2008-05-12 @ 17:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0