Starlight



Jag måste nog erkänna att jag inte riktigt har funnit balansen mellan att inte uppdatera för ofta ej heller för sällan. Att hitta den balansen är av många anledningar något jag ska jobba på.

Det var ett tag sen jag sist skrev men för den delen ska ni inte tro att inget av värde har hänt, snarare tvärtom.

Det största som hänt oss måste nog vara att vi nu har ett jobb att gå till. Vi har jobbat två veckor och imorgon börjar vår tredje. Vad är det då vi sysslar med kan undras. Företaget heter Sportmann och vad vi gör är att paketera det norska folkets klädbeställningar. Dom gör sina beställningar från en tidning och det är vår uppgift att se till så det dom beställt är det dom får hem, dvs rätt vara i rätt storlek och färg. Hur länge vi blir kvar där är inte bestämt och vare sig dom vill ha oss kvar eller inte har Linnéa och jag ett annat jobbförslag att ta ställning till. Vi håller på som bäst att överväger för- och nackdelar. Egentligen borde det inte vara ett så svårt val att göra men som alltid finns det om och men som stör.

Här cyklar vi varje morgon till jobbet och varje eftermiddag hem. Bilden är tagen tidigt i oktober. Jag längtar till gröna träd och varma vindar.


Sportmann är bara ett jobb av två. Vissa nöjer sig med en arbetsvecka på 5 dagar vår vecka består av 6. På lördagar jobbar vi nämligen extra på H&M i Sarpsborg. Vad ska man säga om det förutom att det funkar bra och vi värdesätter lördagskvällen otroligt högt och längtar alltid efter vår söndagsbrunch.

Vad har mer hänt som jag kan berätta? Jo, det har varit storm, på riktigt. Det kände vi av både till och från jobbet den gångna vecka då vi tar oss dit med cykel. Det har varit tufft och man känner sig rätt chanslös mot dessa starka vindar. Av någon anledning lyckades vi alltid få motvind, alla utom en eftermiddag på väg hem. Det var kraftfulla vindar men det var medvind och aldrig har det varit så lätt att ta sig hem, vi slog rekord och det utan att behöva trampa!

Vi trotsade även stormen på väg till ICA. Nyöppning av butik inte långt från oss. Och alla vet att nyöppning innebär smakprov och tillbud. Det kostade oss dock ett paraply. Över bron blåste det som värst och då vi inte var nära att blåsa ner i älven var vi halvvägs ute i vägen, men vi överlevde och vi hade det faktiskt väldigt roligt den torsdagskvällen.

För er som har orkat läsa så här långt kan jag beätta att jag bidrog till stödjandet av HIV/AIDS på min arbetsdag i lördags på H&M. FASHION AGAINST AIDS; H&M och designers har tillsammans med artister producerat kläder för att uppmärksamma AIDS. THIS MIGHT BE THE MOST IMPORTANT PIECE OF CLOTHING YOU'VE EVER HAD YOU HANDS ON. 25% av plaggets intäkter går bla. till "the worldwide hiv/aids education". Förutom att dela ut kondomer till de som köpte plaggen valde jag att själv köpa två linnen, främst för den goda sakens skull.

'  


Jag har funderat mycket den senaste tiden. Fram och tillbaka. Det har varit mycket att tänka över och under en tid visste jag varken ut eller in. Jag tänkte på vad JJ föreslog eller kanske efterfrågade, av vad jag tänker i min vardag. Intressant och jag hoppas att jag inom en snar framtid har vuxit i mig själv och lättare kan formulera mina tankar i skrift för andra att läsa.

I slutet av förra veckan började jag skapa rutiner. Jag gjorde ett träningsschema där löpning och promenad ingår. När första löpturen var avklarad mådde jag så fruktansvärt bra. Det var verkligen vad jag behövde med ett huvud fullt av tankar och funderingar. Jag fann en favoritplats mitt i mörkret, högt uppe med utsikt över hela centrala Fredrikstad, den kvällen var det Stjärnklart! Jag älskar stjärnklart. Nästa gång hoppas jag på stjärnfall!

Klara, tack för uppdateringa. Det gillar jag. Lycka till med balträningar!
Olivia! Tack för att du ringer!
Lina! Hoppas på brev och tackar för samtal!

Malin, hoppas det var värt att läsa.


Tack till er som läst så här långt!

/a.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Love You

2008-02-03 @ 20:08:00
Postat av: M&M

Äääääääntligen =D

2008-02-03 @ 20:17:10
URL: http://Liljesson.blogg.se
Postat av: Olivia

Sitter och lyssnar på Colbie Caillat´s skiva. En skiva som får en att tänka på hur mycket man saknar sin underbara syster.
Snart kommer jag och hälsar på!

Puss, Lillasyster

2008-02-03 @ 21:49:18
Postat av: Ida Jarkiewicz Savran

Hej Amanda,

kul att titta in här ibland och se hur saker rullar framåt i ditt liv. Önskar dig verkligen allt gott. Fin lägenhet ni fått tag på förresten! Jag tycker det är modigt och strongt av dig att flytta utomlands och ta dig fram som du gör. Kommer gärna och hälsar på någon gång!

Kramar
/Ida

2008-02-03 @ 22:48:20
Postat av: JJ

kära du. gott att få en påminnelse om din blogg i mailboxen. Ler för mig själv och tänker mig dig på en cykel i den vackra allén. måtte varma vindar snart svepa....
Ta hand om dig. kram din kusin

2008-02-04 @ 02:05:34
Postat av: anna

Hej amanda, det är så roligt att läsa om vad ni har för er, skriv oftare!:) jag hoppas på att kunna komma och hälsa på er snart! kram anna.

2008-02-04 @ 11:30:41
Postat av: Tonstromskan

Älskade du!

Tack för en fin uppdatering. Inte en dag förtidigt:)
Ett brev är på väg med aningen trist innehåll, skriver dock inte här utan du får läsa själv. Det är kanske det som är meningen med brev, att man inte ska veta vad det står i dom innan:)
Hemma är det alltid lika tomt utan dig, och speciellt nu när du verkligen skulle behövas! Jag hade varit mer än tacksam om du funnits hemma och tagit emot mig med din famn! Men DU är världens duktigaste som är i fredrikstad och kämpar för dina mål! Och du kommer bara närmre och närmre!
Och för det är jag sååå stolt!!!
Älskar dig gumman! Puss & Kram.

2008-02-05 @ 17:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0