There and back again

••  ••  ••  ••  ••

Idag var det min första lediga dag, av hur många låter vi vara osagt. Det var en vanlig, bra dag fast med ett spännande inslag som fick mig och lillebror att smyga och skratta.

Lillebror och jag on a mission. Tillsammans tog vi på oss våra grå hoodtröjor, givetvis luva på och cyklade sedan mot vårt mål, vår mission för kvällen. Ett spännande kvällsäventyr, minst sagt.

Vårt uppdrag var att ta en cykel. Inte vilken cykel som helst, utan vi skulle ta tillbaka min cykel som för ett par veckor sedan blev tagen. Lite av en slump lyckades jag finna min norgecykel, en vanlig dag på jobbet.

En av många dagar som brevbärare, jag kommer till gatan, uppfarten till huset där min cykel stod parkerad mot staketet. Tyckte mig känna igen cykeln men drog aldrig kopplingen till att det faktiskt kunde vara min än mindre att jag faktiskt kunde lyfta på all grönska som hängde över halva cykeln.

Dagen därpå, cykeln stod kvar på samma uppfart och jag tog tag i uppgiften att kika lite närmare på den. Så klart, visst var det min cykel. Jag kunde identifiera den på tre punkter. Blev dock lite fundersam över färgen, var den verkligen svart?

Hur som helst, vi gjorde det enda rätta och tog tillbaka cykeln. En cykel som idag är mycket snyggare då någon varit så företagsam och målat den i ny färg. Tack för det!

Och tack Adrian. Det var väldigt kul!


••a.

Kommentarer
Postat av: liljesson

Vem målade cykeln? Ni eller de som hade snott den??

2008-08-18 @ 23:13:18
URL: http://liljesson.blogg.se/
Postat av: liljesson

Nää.. hihi vilket äventyr... men vem var det då? Du har ju adressen menar jag... =) mess me.... =)

2008-08-18 @ 23:45:30
URL: http://liljesson.blogg.se/
Postat av: Din biograf värd =)

Du borde ha ringt på och frågat varför dom stulit din cykel =) krävt ersättning för att dom vandaliserat den med färg å för att dom skulle slippa polisanmälan och framtida sprängda brevlådor =) samt hängt ut dom här givetvis hehe kram /magnus

2008-08-19 @ 17:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0