Be good or be gone


Fredagen var inte som tidigare dagar.

Den började väldigt tidigt och som "inte vår dag idag". För att förstå vrider vi tillbaka klockan till torsdagskvällen.

Av en ren slump får vi veta att vi inte kommer jobba kvällsskiftet på fredagen, utan börja halv nio och jobba till halv fyra. Ouch! Som två frågetecken ser vi på varandra och jag tar ett djupt andetag, hur gör vi nu? Vi har en liten frågestund med kollegorna angående bussarna ut till Stabburet- vi blev aningen besvikna. Inte nog med att vi kommer hem en och en halv timme efter avslutat pass varje kväll, jo nu verkade det som att vi även måste stiga upp för att ta en buss som avgår(!) en och en halv timme innan vi börjar. Sightseeing sa någon.  "Hemma" 24.00 upp igen 06.00 för att jobba ett x antal timmar, varför hade ingen sagt något? Hur som, nu var det som det var...

På väg hem i bussen tog Linnéa fram en busstidstabell och till vår förvåning tyckte vi att det verkade som att vi lika gärna kunde ta bussen fem över åtta, dvs tjäna en timme! men vi var inte säkra, så vi frågade chauffören, o visst den gick till Stabburet. YES!

Klockan ringde tidigt och vi ville bara somna om! men icke, efter frukost gick vi till bussen och sen bar det av till jobbet! Jag valde att halvsova lite, för att inte bryta trenden, när jag plötsligt vaknade av att Linnéa knuffa till mig i sidan och sa med en oroad röst: Bussen svängde inte av! Brukar den inte alltid svänga av här?

Shit!! Okej, vi kommer komma försent till jobbet, attans! Sjutton! Förbannat! Jag går fram till chauffören och frågade varför han inte svängde av, han förklarade att den här turen tar Øyenkilen på tillbakavägen. Det, mina vänner, var inte vad vi ville höra! Nu förstod vi varför vi skulle ta den redan klockan 7, för vi skulle inte vara framme förens 8- Sightseeing! Men det var bara att gilla läget och ringa ett jobbigt samtal- till chefen. Jag förklara läget och hon förstod!

Chauffören förstod också och släppte av oss precis utanför byggnaden, vi sprang!

Snabbt som bara den bytte vi om, kolla schemat, jag skulle vara i renskæren, usch!, bad om ursäkt till chefen och började jobba! Idag gjorde vi makrill med kryddning av salsa, nästa vecka är det med pepparsmak.


image3


Med kvällen ledig har vi bestämt oss för en myskväll! Det blir lyxmat innan film och pocorn- spagetti med köttfärsås! Den valda filmen är senaste Beck- I guds namn, spännande!

Nästa gång jag skriver kommer jag berätta om arbetskamraterna, deras godhet och jakt på lägenhet till oss!

Mamma!
Pappa!
Olivia!
Adrian!



/a.


Kommentarer
Postat av: M&M

ASG ASG ASG ASG ASG ASG ASG ASG!!!!!!!!!

Asså fy fan vad jag sitter här hemma o garvar!! Jag ser framför mig hur ni sitter där i bussen när den åker förbi avfarten och vilket HUGG ni får i magen när ni inser att ni kommer komma försent till jobbet... haha fy fan vad såna maghugg gör ontontont... men här hemma i lilla åtvidaberg i min lilla trygga soffa blir det bara så himla roligt. jag är ledsen! Det bara är så! Se det positivt!!! Ni var ju iaf riktigt utvilade pga längre sovstund SAMT piggnade ni ju till rejält av maghugget på bussen... samt har ni gjort min dag! KAN det bli bättre??? Vad ska ni göra i helgen då? Ni är väl lediga på helgerna??? KRAM Malin

2007-10-20 @ 00:06:00
URL: http://Liljesson.blogg.se
Postat av: Alkemisten

Hallå min norska vän, du är jätteduktig på att skriva..Om du låter mig så tänker jag fortsätta läsa din blogg. Se till att ha en bra ledig helg nu, som du vet ska jag ha det ;-) när jag får tillfälle nu, ska jag också köpa boktipset du gav mig och jag har höga förväntningar. sköt om dig, kramar

2007-10-20 @ 23:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0