Varje litet steg


Sitter ni bekvämt? För här kommer några dagar att summeras...


Fredag, dagen då vi skulle hem till Åtvidaberg. Biljetter var bokade och vi hade i god tid tagit reda på vilken buss vill skulle ta till Sarpsborg för att komma i tid till Swebus avgång. Vi kom i tid, faktiskt men det var inte utan att vi båda kände av oron att missa bussen. Som jag förklarat tidigare så har de lokala bussarna svårt att följa tidtabellen, framförallt tickar klockan iväg när många skolungdomar går på och av. Vi åkte från Fr.stad klockan 07.50, gissa om det gick på många kids under färden då en hållplats var utanför en skola! Det var smockat på bussen och vi kunde höra hur en del klagade på att det stod två stora trunkar i mittgången. Hur som helst, vi hann utan problem och en väldigt trevlig busschaufför välkomnade oss in i värmen- nu var vi på väg hem!


Allt gick bra och inga problem som kan liknas vid dem som dök upp på hemfärden uppstod. Eller det skulle väl kanske vara att Linnéa glömde sin mobil på bussen mellan Sarpsborg och Göteborg, bussen som senare på kvällen befann sig i Köpenhamn.


Väl framme i Göteborg var det bara att byta buss, ingen väntetid vilket var jätteskönt! Vi började närma oss vår slutdestination.


Med en timme kvar innan Linköping var ett faktum ringde Lina. För första gången på 5 veckor fick jag prata med den tjejen, det var härlit'.


Linköpings fjärrbussterminal! Det var mörkt ute, mycket folk och många bilar. Vart var min mamma? Var stod vår bil? Vi plockade ut vår packning och drog väskorna mot en bil som var väldigt lik vår bil men ingen mamma kunde skymtas. Sen såg jag henne och hon såg mig! Ett kärt återseende! Sen plockade vi upp syster, ännu ett kärt återseende!


Efter att ha lämnat av Linnéa hemma hos familj och nylagad mat var det snart min tur att få njuta av varma kramar och hemlagad lasange, men först skulle vi hämta David. Väl hemma blev det en glädjerik återförening. Aldrig tidigare har jag varit ifrån familjen så länge, det är svårt att beskriva i ord hur kul det var att träffa dom igen!

Helgen var kanon! Det som var lite tråkigt var att jag inte hann med ens hälften av vad jag hade tänkt att hinna med. Vad jag däremot hann med var att umgås med familjen, Anna, träna med mamma och Adde, träffa Frida, babyshower för Lina och Jespers kommande son, stan och Ikea med mamma, hälsa på hos farmor och farfar, träffa Jessi och Micke. 

                                                                     
                                                            Kaya och jag målade till Melker


Det kändes sådär när man skulle gå till sängs på söndagskvällen...

...men jag fick glädja mig åt den här helgen och blicka framåt. I Fr.stad väntade ju trots allt en fin lägenhet och ett nytt jobb!

Vår packning tillbaka till Norge var värre än första gången, mycket och tungt! Och allt flöt inte alls på som man hade hoppats på.

Första sträckan till Göteborg gick förhållandevis bra, men när vi sen ska hämta vår packning saknas en ryggsäck. Hur är det möjligt? Linnéas ryggsäck med all mat som hon inhandlat till vårt nya kylskåp och hungriga magar. Ni kan inte förstå min och framförallt Linnéas stora besvikelse.

Vi fick ialla fall lite hjälp av en hygglig man som jobbar för Swebus. Han tyckte synd om oss där vi släpade på våra tunga bagage och vår förlust att han fixade in oss på en buss som avgick precis så att vi kunde åka med och slapp då två timmars väntetid. Fast när våra sjukt tunga väskor var pålastade hade vår hyggliga swebusman läst fel och den här bussen skulle inte alls åka via Sarpsborg..var vi på väg att bryta ihop? Men det visade sig inte vara några större probelm, busschauffören kunde tänka sig ett stopp i Sarpsborg, vi var tacksamma!

Vi hade tjänat två timmar men en kontroll i tullen gjorde att den resan drog ut på tiden.


Första dagen på H&M gick bra! Det var lite nervöst men mest spännande!

Jag vill även berätta att vi nu har flyttat in i vår nya lägenhet! Det tog oss en hel dag att flytta och städa men det var det verkligen värt för vi trivs jättebra här!

                                                   


                                               Hallen, köksdelen, badrummet och i väntan på säng!


/a.


Kommentarer
Postat av: Billy Ebon

Hej Amanda

Kram på dig

Billy Ebon och co.

2007-11-23 @ 21:24:52
Postat av: Rosahuset

Vilken härlig lägenhet Amanda.Såg verkligen fräsch ut o Hästensängen passade ju jättebra där....Kom ihåg o sätt upp namnskylt på dörren, eftersänd post är på väg.Då blir brevbäraren glad.

2007-11-23 @ 22:55:36
Postat av: Jessie

Lägenheten såg helt underbar ut. Ljust och härligt.
Hoppas jobbet går bra efter en vecka?! Saknar dig.
Kramar i massor

2007-11-26 @ 14:17:44
Postat av: Anna Ahlvin

Hej Amanda! Kul att läsa om hur ni har det! Vilken fin lägenhet ni fått tag i. Glöm inte att åka hem till Sverige med jämna mellanrum och bunkra upp med lösgodis. Sånt är svindyrt i Norge om jag inte minns fel... Klem/ Anna

2007-11-27 @ 13:28:00
Postat av: Johanna

Wooaaawwwwww, vilken kanon fräsh lägenhet...:)
Där kandu ju inte ha nån hemlängtan iaf:p

2007-11-28 @ 00:17:56
URL: http://www.johannamh.blogg.se
Postat av: lillasyster

snart kommer jag och hälsar på, i den fina lägenheten

2007-11-28 @ 12:54:23
Postat av: Pierre

Tjaaaaaa Mandy;=)

Hoppas allt står väl till det var ju sååå längesedan. Det kan ju inte gå någon nöd på dig i den lyxlyan!? Ajja ha det toppen, hoppas vi ses snart. Klassfest snart?? haha...

puss och kram/ Pierre

2007-11-29 @ 19:19:01
URL: http://www.nogg.se/pierrejohansson
Postat av: Pierre

Haha ja då det e bra här hemma jag jobbar och ståri vettu. I helgen är jag i Oslo så hör av dig om ni vill ha grym fest, hehe.
Vore grymt!
070-4127598;=)!!

Puss o kram

2007-11-30 @ 17:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0