Över gränsen



Helgen är över. En helg där mycket skulle hinnas med, och vi lyckades faktiskt med bedriften att styra upp allt så vi fick ut det bästa av helgen, en helg som kom att bli väldigt trevlig...

Det som var mest utmärkande för helgen var framförallt att vi skulle få besök! Från Sverige. Av mamma och pappa Alm. Det skulle bli väldigt trevligt och jag var verkligen glad för Linnéas skull. Hon skulle äntligen få se sina kära föräldrar efter 3 veckor hemmifrån. Att hon såg fram emot helgen är väl knappast något jag behöver understryka...

Men saker och ting dök upp och beslut var tvunga att fattas snabbt. På fredagen fick vi reda på att det behövdes folk som skulle jobba extra under lördagen, närmare bestämt 8 timmar extra. Hur gick tankarna? $$$$! Men sen var det ju så att vi skulle få besök. Det kändes sådär att veta att Christina och Bertil färdats flera mil till Fredrikstad för att träffa Linnéa och mig och sen kommer vi jobba.

Vi vägde för och nackdelar och kom sen fram till att jobbet gav för bra betalt för att struntas i. Vi skulle trots allt bara jobba till 15.00, och förutom på lördagseftermiddagen och kvällen skulle vi även hinna umgås på fredagen och söndagen.

Att vi sen var tvugna att jobba över 2½ timme på fredagseftermiddagen kändes ganska typiskt, men Linnéas föräldrar förstod läget och trots Linnéas stora besvikelse och frustration gick det bra. När vi kom hem duschade Linnéa snabbt för att sen sticka iväg för ett kärt återseende av hennes mor och far. Jag stannde kvar hemma för att göra iordning både mig och vårt rum. Det skulle se trevligt och mysigt ut när dom kom hit. Jag tror jag lyckades...

Känslan av att se två välkända ansikten var mer än trevligt, och med sig hade dom saker med från våra hem. Mamma och pappa hade packat med massa bra och nödvändiga saker. Det blev lite av en mini-julafton, inte helt fel. Genast skulle vårt rum bli mer hemtrevligt. Varsin cykel har vi nu också, kanon.

Efter att vi hade visat Christina och Bertil hur vi bor var det dags för mat. Dom bjöd oss på en kinaresturang nere vid älven, det smakade väldigt bra och det var trevligt att sitta ner och prata.

Efter att vi hade slitit våra 8 timmar på Stabburet var det åter dags att träffa våra gäster från Sverige. Det blev lite mingel på ett mysigt ställe som heter Katti. Lagom när vi var klara på Katti ringde matklockan. Den här gången blev vi bjudna på hemskt god pizza på det sjukt trevliga stället Peppes pizza. Yum! Med Bob Dylan i bakgrunden mumsade vi på The Tropical och Heavy Heaven och umgicks. Kvällen började sakta leda mot sitt slut och Linnéa och jag var ganska trötta. 
                                                                     image15



Vi sa hejdå och våra steg tog oss till sängen och en god natts sömn, för att sen ses på hotellt klockan 0900 för god hotellfrukost och sen en snabbvisit till Sverige. 

Det var en trevlig helg som tyvärr var över fortare än vi hade önskat och det var dags för föräldrarna Alm att bege sig hemmåt till Sverige och Åtvidaberg. Tack för den här helgen! 

Anna! Tack för en fin present och en fin tanke!


         image16
Christina, Linnéa & Bertil


/a.
 

Kommentarer
Postat av: anna

Låter som ni har haft en bra helg! Härligt att få riktigt god mat! Åh, varsegod! Hade tänkt skicka med ngt mer, men hann inte fixa det i tid. Det är så roligt att läsa om allt ni är med om, och det verkar som ni har det riktigt bra! Saknar er.

2007-11-06 @ 08:17:01
Postat av: Jessica

Skönt att höra att ni fortfarande har det bra. Har funderat på att åka över till er om två veckor... är ledig flera dagar i rad, och Micke är sugen på att åka över han med, för att träffa sin bror som bor i oslo.. Men jag hör av mig om det i sånna fall... saknar dig gumman. vet du vilket program som har börjat nu igen??? vårt program.... Prison break... jag kollar inte på det... inte utan dig... men jag vet att det har börjat igen.
Ha det underbart och jobba inte ihjäl er...
Puss och kram

2007-11-07 @ 21:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0