One night in Bangkok

Nu sitter jag på ett internetcafe i Bangkok. Utmattad. Totalt tom i huvudet efter en gårdagen.

Det går knappt att förklara. Men jag är glad att vara borta från Indien. Missförstå mig rätt, Indien har varit kalas men det har alltid varit något. Knappt något har varit problemfritt. 

Inte ens vår sista dag kunde få flyta på, istället var vi fast på flygplatsen i Bangalore i 14 timmar. Surt. Men det var vår sista tid tillsammans och efter lite bedjan till chefer kunde vi ialla fall förflytta oss till en resturang där vi spenderade dagen. Jag blev firad, i förskott, underbart trevligt. Tusen tack! Hela lååånga dagen var trevlig!

Sen slog klockan 00.00 och jag gjorde mig ordning för att stiga ombord planet. En speciell känsla infann sig! Hejdå på ett bra tag...

Efter ett nervsammanbrott imorse har jag tagit igen mig på rummet, badat i poolen och vandrat Khao san road. Så klart köpt en ny ryggsäck, då min gått sönder- där av mitt psykbryt! Ingen kunde hjälpa mig, jag blev skickad fram och tillbaka i 2 timmar, de som borde hjälpa mig var inte på plats förens timmar senare. Allt snurrade, på 24 timmar hade jag sovit dryga 2 av dom, jag var själv på resande fot och allmännt förvirrad.

Men nu känns det bättre. Jag har kommit i fas och druckit underbar god apelsinjucie och ätit sticky rice med chicken köpt på gatan. Allt detta medan famlijen sitter "fast" i Bryssel efter att ha missat deras anslutningsflyg med 5 minuter, tackvare att deras första flyg var försenat.

Jag tackar för mig. Imorgon kommer Linnea!
amanda

Kommentarer
Postat av: liljesson

Låter lite småjobbigt! Vi och Alfons tänker på dig... misstänker att du längtar till i morrn när linnea kommer!! Saknar dig!!!

2009-01-08 @ 15:26:03
URL: http://liljesson.blogg.se/
Postat av: Familjen

Hej Amanda. Efter 48 timmar på resande fot kunde vi äntligen låsa upp ytterdörren hemma i Åtvid. Inte har vi mycket att packa upp heller, då 4 av 6 väskor inte var med till Sverige. På Bromma blev vi mottagna av Johnny o Liz. Jättetrevligt. Eftersom vi hade varmare kläder i vårt bagage som nu var försvunnet, så kan jag säga att vi var väl lättkläda i fårhhållande till väderlek, för första gången på 26 dagar. Addes klädsel bestod av t-shirt, tunna shorts och flippflopp i kombination med snötäcke och snöfall! Så när Liz och Jonny var där med välkommnande ord och hjälpte oss med jackor, frukt och omtanke så känndes problemen vi stod inför som övervinnliga. Tack! Stort tack även till Petra och Jens för en välkommnande CD till hemfärden på lungna vägar i Sverige (i jämnförelse med Indiens inferno av tusentals bilar, bussar, lastbilar, rickshaw, moppar, cyklar, elefanter, hundar och getter. Alla som kan tutar och försöker köra om, varken det går eller inte). Tack även för frukostpåse med Kalles kaviar, mmm.... Har fortfarande feber och är inte i form....Hoppas allt ordnar sig med ryggsäcken och att Linnea och du får en bra tid tillsammans. Saknar dej redan Amanda. Kram

2009-01-09 @ 12:31:18
URL: http://ajarkiewicz.blogg.se/
Postat av: Klara

hej!! later som sagt lite kampigt, men kanske en upplevelse i sig:) tanker pa dig! ha det bra nu! kramar!

2009-01-10 @ 14:15:21
Postat av: Familjen

Grattis Amanda på din 21 års dag!

Vi firade dig i förskott, men tänker på dig idag extra mycket. Och fikar semlor som du gillar, vi med förstås. KRAM vi älskar DIG!

2009-01-11 @ 14:33:51
URL: http://ajarkiewicz.blogg.se/
Postat av: Anonym

ville bara skicka en liten halsning pa din 21 arsdag. hoppas allt ar bra med dej. nu har vi bara tre dagar kvar i detta varma mozambique. hoppas bara att vadret blir battre for idag har det regnat. tanker pa dig. puss o kram

2009-01-11 @ 19:29:08
Postat av: Jessica

ville bara saga grattis pa fodelsedagen. skriver och berattar lite mer om varan resa nar ja har kommit hem, for denna datorn ar nog den segaste ja nagonsin varit med om.... tanker pa dig..

puss o kram

2009-01-11 @ 19:31:19
Postat av: Klara

grattis min van!! hoppas du fick mitt sms:) kramar

2009-01-11 @ 20:17:09
Postat av: Johnny Kjellstenius

Hej Amanda! Träffade din pappa i fredags på ica.

Vi blev stående ett tag och pratade, hade inte träffats sen vi möttes på Bromma flyg. Han hade varit och hämtat den omtalade ryggsäcken, har även hört historien om den. Tänk att det ska vara så dj-la svårt att få tag på ett par skruvar det är inte klokt. Hursomhelst så fick jag din bloggadress av honom, jätte kul att läsa om Frk Svenssons äventyr.

Hoppas att du har det jätte bra. (Och du... gör inget som inte jag skulle ha gjort.) Ha det gott / :-) Johnny

2009-01-18 @ 23:08:04
URL: http://ajarkiewicz.blogg.se/
Postat av: Mormor & Moster

Hej Amanda och grattis på Din 21 års-dag!

Vi önskar dig ett trevligt äventyr med många upplevelser! Tankarna är ofta hos dig och du måste vara rädd om dig! Vi vill gärna träffa och gratulera dig när du kommer hem. Kramar från Mormor & Börje och IngaLena med familj.

2009-01-30 @ 09:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0