In the sun

Vita stränder, ett hav lika blått som den klarblåa himlen. Gröna palmer som svajar i  vinden. Bakom allt detta, en tät grön djungel.

Vi befinner oss på Koh Chang, just nu bor vi i en bungalow på Lonely Beach. Innan spenderade vi några nätter på White Sand Beach.

Än så länge har vår påbörjade resa inneburit sol och bad, god mat och nya bekantskaper. 

3 tjejer från Norrköping. 2 kockar från Stockholm. 1 skadad göteborgare. 1 sliskig italienare. 1 grym kille på frisbee med sällskap. 1 seglare från Manchester. 2 Bangkokstudenter från Finland, bland andra.

I fredags firade hela beachen Half Moon Party, enda in på lördagen. Igår blev det underbar elefant-trekking. När mannen som ansvarade för vår elefant, frågade om vi ville sitta fram på elefantens huvud kunde jag inte neka, ej heller Linnea. Hela ridturen blev så mycket mer spännande och mer minnesvärd! Vilka fantastiska djur!

Nu står vi i valet och kvalet. Ska vi vidare till Koh Maak eller stanna ytterligare några dagar på Koh Chang och sen, efter det ta oss vidare över gränsen till Kambodja...time will tell.

Och! så vill jag tacka alla er som kom ihåg min födelsedag och skickade varma gratulationer. Jag blev riktigt glad!!! Och tack alla för era kommentarer här på sidan! ska bli bättre på att svara!



Kramar Amanda

Kommentarer
Postat av: liljesson

Love <3



Stressa inte, det enda råd jag kan ge... PUSS

2009-01-19 @ 16:47:23
URL: http://liljesson.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis i efterskott!



Vita stränder låter inte helt fel. Här har vi också vitt.. ;) Fast snö då, så på fredag blir det skidåkning. Inte fel del heller.. ;)

kramar

2009-01-19 @ 23:42:41
URL: http://baralindaaaa.blogg.se/
Postat av: mamma

Skönt för en mamma att höra att livet i Thailand för din del verkar ha en tatch av paradiskänsla, njut och låt oss få följa dina äventyr. Älskar Dig!

2009-01-20 @ 07:59:47
Postat av: Frida J

Åhh!! Det är så underbart att läsa om er resa. Man blir så glad o genom dina texter förflyttas man direkt till drömmarnas värld med värme o sol :) Fortsätt njut o upplev :D Kramar

2009-01-20 @ 10:02:48
Postat av: Sara Alm

Åh så härligt det låter! Skönt att höra att ni har det bra! Kul med elefant-trekking! Jätteskoj att du skriver lite här så man får följa er resa, hälsa Linnea! Kramar

2009-01-20 @ 13:02:56
Postat av: Anonym

Hej Gumman

I dag hörde jag en låt som fick mig att tänka på dig, vissa strofer passade in, melodin gjorde mig glad, så det får bli den sången som får representera "Amanda på äventyr" för mig. Undra vad du tycker om den? "Give Me A Call" med Pauline. I dag är det fredag och helgen närmar sig, Jögga Adde och jag ska se L.Moddyssons film Mammut i morgon och käka på stan. Olivia har partyplaner. Vad ska ni göra?

2009-01-30 @ 12:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0