Airport Surroundings

Innan jag avslöjar vart vi befinner oss nu, ska jag först berätta vart vi reste efter våra dagar i Kambodja. Ett land som vi faktiskt trivdes i. Speciellt i Siem Reap som jag kom att gilla för dess mysiga atmosfär. Däremot blev Sihanoukville lite av en besvikelse, kanske för att det var den enda av städerna som vi hade målat upp en bild av. 

Hur som helst, vi valde, efter mycket om och men att bege oss till grannlandet Vietnam. Mamma och pappa hade alltså rätt. Vi kände att det vore synd att missa, nu när vi var så nära. Endast 12 timmar bort med buss, dock en dålig buss på sämre vägar.

I Saigon kom vi att stanna i 4 nätter. Mycket strosa runt, endel shopping och sen en dag vid Cu Chi tunnlarna. Otroligt häftigt. Väl värt ett besök. Vi är nöjda med vårt beslut att se Vietnam.

Men nu då? Vart är vi i skrivande stund?

Singapore! Vi bokade faktiskt flyget redan i Siem Reap, samtidigt som vi köpte resan till Saigon. Riktigt spännande. Vi trivs med känslan att bara kunna göra vad vi vill, vad vi känner för.

Det blev en intensiv första dag, vet visste (läs: vet)  väldigt lite om Singapore, allt som vi vet har vi läst oss till i min Lonely Planet, som väger bly!, så vi landade utan aning om vart vi skulle bo, och med tanke på att priserna här är högre än vad vi är vana vid valde vi att resa från flygplatsen med skytrain. Och sen vandra, endast med hjälp av en karta, med allt för tung packning (18kg), för att hitta ett bra hostel, allt detta i en tryckande hetta. Men tillslut fann vi vårt boende, vi bor på Footprint, ett nybyggt hostel, i ett rum med 12 bäddar.

Good night!
amanda

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Amanda. Man blir allt lite avundssjuk på er...

Här snöar det för fullt och det har väl kommit 10 cm nysnö. Antar att ni har det lite bättre. Ikväll ska vi fira Ellen och imorgon kommer Anne o Johan till oss.Ha det bra. Pappa

2009-02-06 @ 08:42:06
Postat av: Familjen

Gumman och Linneá, det verkar inte som att ni är rädda för besvär! Toppen, fortsätt så och fota så mycket ni kan så att vi här hemma får dela era upplevelser när ni kommer hem... vad vill ni äta då? Lussebulle, semla, lasange, Norgekyclking, smågodis,blåbär&hallonpaj, taco... Vi fixar vad ni vill bara så att ni kommer hem när ni sagt! Amanda, läs din mejl jag har kollat upp olika resalternativ hem. OBS! jag råkade skriva 45000:- men menar 4500:-

Singapore i dag Malaysia imorgon??? Ebba Jarkiewicz ska så småningom döpas, hinner du hem? Kramar till er båda. Mamma

2009-02-06 @ 17:29:52
URL: http://ajarkiewicz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Älskade!



Jag vet inte vad som hänt... läst en del.. jag brukar ju inte det... Marley var underbar! Har dessutom läst Tusen strålande solar och ikväll kommer jag ha läst klar Flyga drake! DET DU!!! PÖSS!

2009-02-08 @ 17:13:10
URL: http://liljesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0